a kutya

Tündüs & zo- utazási blogjaKutyafürdető - Krk

Első olvasásra talán kicsit furcsának hangozhat, sőt mi több, nincs is kutyánk, meg mi a fenének kell ilyet bejelölni, de ha megnézitek majd a képeket, akkor magatok is rá fogtok jönni, hogy ilyen gyönyörű tengerparti öblöt ritkán lehet látni…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Lucca és az ördög hídja

Reggeli után úgy gondoltuk, átugrunk a szomszédos Lucca-ba. Ez a város Puccini szülővárosa és a textilgyártásban volt régebben nagyobb jelentősége, míg a szövőmesterek el nem menekültek Velencébe a zűrös politikai helyzet miatt. Az utóbbi…

JeDee utazási blogjaBordeaux

Bordeaux délnyugat-franciaországi kikötőváros a Garonne folyó mentén, Gironde megyében, Aquitánia régióban. Egyetemi város, a régió politikai, gazdasági és egyházi központja. Elsősorban boráról és konyhaművészetéről híres. (a helyiek Bordelais-nak mondják)…

szalay utazási blogjaPozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam:…

szalay2 utazási blogjaBrno, Zoo (Brünn, az Állatkert), SzG3

Az első napra csak ezt terveztük be, miután otthonról indulva csak ez férhetett be a napi programba. Az állatkert Brno egy kissé kieső külvárosi részén található. A hivatalos bejárat mellett csak néhány autó tud parkolni, de ha tovább megyünk 200-300 m-t, akkor…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el…

szalay2 utazási blogjaMalá Morávka, Praděd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az idei cseh túránkat alapvető célja a Jeseník hegység (csehül: Jeseníky) és annak környezete volt. Jeseník egyébként egy város is, annak a Lázné (fürdő) része a Priessnitz féle gyógyfürdő hely. Ennyit a környék beazonosításáról…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Siena

Kissé felhős volt az égbolt, így ismét városnézésre indultunk. Siena várost céloztuk meg. Éppen le akartunk parkolni a városkapu bejáratánál, mikor beszóltak a többiek, hogy keressünk beljebb egy parkolóhelyet. Rossz tanácsnak bizonyult, mert…

JeDee utazási blogjaCote d'Azur, Saint-Tropez

Saint-Tropez város a délkelet franciaországi Provence-Alpes-Côte d’Azur régiójában, Var megyében és egyben Saint-Tropez kanton fővárosa. A város elnevezése Szent Torpes ókori vértanú nevéből származik, akiről a legenda azt tartja, hogy Néró…

PK utazási blogjaKeszthelyről futás Fenékpusztáig

A keszthelyi rövid pihenő után mentem tovább Fenékpusztára, ami csak a km szám miatt volt a következő szakasz vége. Peti közben elment megnézni a fenékpusztai kastélyt. Keszthelyen nagyon megtetszett egy barack a boltban, aztán menet közben meg is ettem és rá…

Tündüs & zo- utazási blogjaKarlovy Vary

Karlovy Vary - Karlsbad (D), Carlsbad (Eng) A gyógyforrásairól lett világhíressé ez a város, amelyet még IV. Károly alapított a XIV. század közepén. A legenda szerint akkor fedezte fel ezt a különleges helyet, amikor vadászat közben az egyik kutyája beleesett egy meleg vizű forrásba…

WorldWalk utazási blogjaCastellón de la Plana

Üdvözlet Castello-ból! Már kezdtük megkedvelni a szakállunkat, amikor éheztünk találtunk benne még egy kis maradékot, alváskor felszívta az elcsurranó nyálunkat, rágcsálhattuk amikor idegesek voltunk stb, de mivel a kutyák megugattak minket…

pandoukht utazási blogjaOviedo

Aztán nem elengedett kutya, nem is munkagép vagy tüntetés állja egy kanyarban az utamat, hanem egy bika! Falu közepe, hirtelen úgy meglepődtem, hogy a kamerát sem tudtam elővenni. Nincs sok tapasztalatom a szabadon mozgó bikákkal kapcsolatban…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaGrünwald, Bavaria Filmstúdiók

Első állomás a Bavaria filmstúdió, ahol először a Bulllyversum-ot néztük meg, ahol Bully Herbig filmjeibe kaptunk betekintést. (pl. „A Manitu bocskora , „A zűrhajó , „Lizi & Yeti , „Asterix az olimpián , „Wickie ,....stb.). Játszani is lehetett…

szalay2 utazási blogjaKromeriz, a város, a kastély és a kastélypark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lednice után ide jöttünk, ez volt az egyik olyan cél, ahol még mi sem voltunk. Itt két napot éjszakáztunk a sok látnivaló miatt. A Penzion Kromeriz ben szálltunk meg, csak megjegyzésként: 816 KC volt egy éjszaka, fürdőszobás…

WorldWalk utazási blogjaLouga

Varjak! Nádd má, varjak! Ez még Noakchott-ban hangzott el. Alkonyatkor figyeltünk fel a varjúcsapatokra. Úr Isten! Ilyen létszámban még otthon sincsenek, több ezren nyüzsögnek az égen, és mintha egy kicsit nagyobbak lennének, mint odahaza…

Tündüs & zo- utazási blogjaNagy vonulás a főtérre-Busójárás 2009 - Mohács

Az előző oldal folytatása... A tekintélyes méretű, nagyon szép főtérre - ahol a lényeg, a Busójárás központi eseményeinek helyet adó térkövezet érintetlenül ugyanaz, mint volt mindig is, ki tudja már milyen régóta. Ennek is különös, csak…

MC BUBU utazási blogjaFERTŐRÁKOS, Mithras-szentély, Pellengér

Fertőrákosnak több érdekes látnivalója is van, a térképen a Mithras-szentélyt jelöltem meg, hiszen a pellengért egyszerű megtalálni, az Önkormányzat előtt, a központban áll, valamint a kőfejtőt is egyszerű megtalálni, de sajnos az zárva…

szalay2 utazási blogjaOjcowski Park Narodowy (Ojców-i Nemzeti Park), Zamek w Pieskowej Skale, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy kissé össze-vissza ugrálva megyek végig a látnivalókon, de ezt inkább csak a változatosság kedvéért, mindenre sor kerül majd! Lengyelországban több kisebb nemzeti park van (pld. a már korábban bemutatott Babia Gora…

Tündüs & zo- utazási blogjaP1 kikötő - Plitvicei-tavak

Az 1949-ben alapított Plitvicei-tavak Nemzeti Park, hivatalos nevén: Nacionalni Park Plitvička Jezera, területe közel 300 km², ebből az itt található 16 tó 2 km²-t tesz ki. A vízbőségtől függően 190-200 vízesést lehet összeszámolni, az északi…

szalay2 utazási blogjaCsókakő vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az elsődleges cél ez a hely volt a múlt vasárnapi kirándulásunkkor. Az idő fantasztikus volt, igazából a hellyel sem volt probléma, ami nem igazán tetszett, arra majd később visszatérek. Maga Csókakő hazánk egyik legrégebbi…

magdinurse utazási blogjaKengyel-Bagimajor,Szélmalom

Szolnoktól DK-re, a Tisza egyik szép holtága közelében fekszik Kengyel. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei település és Martfű városa között található Bagimajor, amely közigazgatásilag Kengyelhez tartozik. Az egykori uradalmi cselédek által lakott…

szalay2 utazási blogjaSankt Martin bei Lofer, Lamprechtshöhle, SzG3

Az 5. nap 3. helyszín: A kombijegy harmadik helyszíne ez a barlang. Gyakorlatilag 1980 óta böki a csőrömet ez a barlang (aki ismer minket, tudja, hogy barlang mániások vagyunk, ha van a közelben egy, akkor azt mindenképpen igyekszünk megnézni). 1980 környékén kaptunk…

szalay2 utazási blogjaWałbrzych, Zamek Książ

Kudowa-Zdrój, Błędne Skały után ez volt a másik hely, ami már az első lépéseknél is a fő programunkban szerepelt. Erről a kastélyról és a történelméről is a National Geographic (továbbiakban NG) révén szereztem tudomást. Itt most egy kis történelmi kitérőt kell…

pandoukht utazási blogjaFinisterre

A folyó rémisztő. Én persze határozott és vakmerő vagyok, de egy kis erőt azért gyűjtenem kell. Rövid gatyára vetkőzve, mezítláb elmajszolom a kolbászos rántottás baguettem, közben figyelem, ahogy a túlparton egy kutya alig tud kievickélni…

Tündüs & zo- utazási blogjaMohács - Szent Rókus-kápolna

Mohács legrégebben alapított kápolnája. A település valamikori déli szélén, a korábbi temető helyén épült 1710-ben. Az egykori temető helyére utal az épületet körülvevő néhány sírkőtöredék. A kápolna névadója, Rókus (1195-1227) gazdag francia…

Tündüs & zo- utazási blogjaKoamas Jacuzzi Beach Villa - Kuredu

Talán kezdjük a sétánkat ott, ahol a szállásunk volt: Koamas Jacuzzi Beach Villa. Mint korábban írtuk, a szállások hol is lehetnének máshol, mint a vízparton, hiszen ez egy sziget nem igaz?Nos nem, mármint tényleg sziget, de nem minden szállás…

Tündüs & zo- utazási blogjaGargano Peninsula

Reggio Molise - Foggia A Gargano-félsziget az olasz csizma sarkantyúja. Az Adriai-tengerbe nyúló sziklás félsziget öblökkel és sziklafalakkal csipkézett. Part menti települései: Rodi Garganico, Peschici, Vieste és Manfredonia, népszerű üdülőhelyek…

WorldWalk utazási blogjaRoss Béthio

Üdvözlet Ross-Bethio-ból ! (ejtsd: Rossz Betyo) Sahel. Ez a neve annak a sávnak, ahol a sivatag és a szavanna küzdelme zajlik. Nouakchott-tól Rosso felé haladva a változás drámai, de annyira, hogy kétszáz kilométeren belül minden más lett…

szalay2 utazási blogjaPenc, Jakus Lajos Cserhátalja Falumúzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sajnos a tervezett hétvégi programom elmaradt, mivel az előző kutyánk 14 év után az örök vadászmezőkre távozott és egy új keresésével kellett foglalkoznunk. Ez vasárnap estére meg is történt, de e miatt a vasárnap délutáni program elmaradt…

Oszd meg ezt a keresést: a kutya